10 причини да комбинирате силата на SEO и на социалните мрежи (инфографика)

В ранните години на търсачките, резултатите на първата страница изобщо не гарантираха на търсещите в тях, че ще попаднат на това, което търсят. Трябваше да ровят страница след страница с резултати, които нямат никаква стойност за тях. Нещата обаче доста се промениха от тогава – сега потребителите почти не е нужно да преглеждат втората страница с резултати, защото намират това, което търсят, още на първата.

Интеграцията на сигналите от социалните мрежи в търсещите алгоритми променя начина, по който търсачките класират резултатите. Проучвания показват, че 58% от потребителите използват търсачка, когато търсят нещо онлайн, докато 40% търсят допълнителна информация за вземане на решение за покупка от своите приятели и колеги в социалните мрежи. Около 48% от потребителите търсят и по двата начина, за да имат още повече информация за решението за покупка.

Причините, които ще ви представим по-долу, показват ползите за бизнесите и онлайн магазините от комбинирането на търсене в търсачка и в социалните мрежи.

1. Защото социалните сигнали могат да окажат влияние на класирането в търсачките

Големите търсачки като Google и Bing активно се движат към социализиране на търсенето. Промените в алгоритмите направиха социалните сигнали много влиятелни фактори, които спомагат за определянето кой да бъде на върха на класацията в търсачките. Това е като по-голямото доверие в сайтовете, доказали се като полезни и много посещавани. Google може да възнагради значими сайтове, които предоставят ценна информация на търсещите потребители. Това се случва чрез измерване на социалните сигнали, според две изследвания на Quicksprout и Search Metrics.

2. Защото социалното търсене е изцяло по уместност и автентичност

Ключът към успеха в дигиталния маркетинг е да се свържете с целевите ви аудитории на по-дълбоко и по-лично ниво, като изградите доверие към вашите продукти и услуги. Най-доброто място за това са социалните мрежи. Социалното търсене излиза извън границите на ключовите думи и връзките, които всъщност са в основата на „традиционното“ SEO. Социалното търсене взима под внимание значението, автентичността и стойността на даден сайт и неговото съдържание и свързва тези параметри с целевите аудитории – истински хора, които ще го прочетат, като в този процес ще генерират социални сигнали, които ще повишат класирането ви в търсачките.

3. Защото социалните мрежи вече имат интегрирано търсене

Социалните мрежи са с интегрирани в тях търсачки.

Социални мрежи като YouTube, втората по популярност търсачка, предоставят на бизнесите и маркетолозите възможност да оптимизира напълно съдържанието си в тези социални страници за търсене. Продуктови ревюта, търговска информация и видеа с инструкции могат да стимулират даден бранд чрез видео споделяне в сайтове като YouTube и Vimeo, използвайки SEO-ориентирани заглавия, категории и описания на видеата.

4. Защото комбинацията от силата на търсачките и социалните мрежи осигурява два пъти повече резултати

Логично, комбинирането на силата на социалните мрежи с оптимизацията за търсачките естествено ще осигури два пъти повече резултати. Но това не е твърдение само въз основа на предположения. Проучванията доказват, че компаниите, използващи тази комбинация в маркетинга си, получават два пъти повече резултати по отношение на конверсии и приходи от CPC реклами. Бизнес собствениците, използващи маркетинговите предимства на комбинирането на SEO и на социалните мрежи, имат по-добри резултати, отколкото фокусираните само в един от двата рекламни канала.

5. Защото комбинацията от силата на търсачките и социалните мрежи осигурява по-масово представяне на вашия бранд

Активните потребители на месец във:

  • Facebook са 1.28 билиона,
  • Google+ са 540 милиона,
  • Twitter са 255 милиона,
  • Instagram са 200 милиона,
  • LinkedIn са 187 милиона,
  • Pinterest са 40 милиона,
  • YouTube са над 1 билион.

Тези цифри ясно показват огромните възможности за представяне на вашия бранд чрез социалните мрежи. С Google и други големи търсачки, които се насочват към социалното търсене и отдават все по-голямо значение на социалните сигнали, вие можете да станете по-силни като използвате социалните мрежи в комбинация със SEO, за да достигнете високо класиране в органичните резултати при търсене. Колкото повече популярност получавате, толкова повече хора ще се доверяват на вашия бранд, а това ще доведе до увеличаване на насочения трафик.

6. Защото комбинацията от силата на търсачките и социалните мрежи позволява насочване към определени демографски групи

Една от силните страни на социалните мрежи е, че лесно можете да отличите определени групи по определени демографски и социални характеристики и да ги таргетирате за маркетинг. Да вземем за пример Facebook – 72% от възрастните, използващи интернет, влизат поне веднъж месечно в тази мрежа. Чрез филтрите на Facebook можете да се свържете с хора от специфичен район, в определен възрастов диапазон, със сходни интереси и т.н., присъединявайки се към специфични страници или групи в мрежата.

Ако сте се насочили към специфични групи, таргетирани по възраст или пол, можете да се свържете с тях чрез други социални мрежи. В основата на Pinterest например са изображенията, но проучванията показват, че тази мрежа е идеална платформа за маркетинг, ориентиран към жените. Ако сте се насочили към други бизнес собственици и професионалисти, LinkedIn ще е най-подходящата платформа за рекламиране.

7. Защото комбинацията от силата на търсачките и социалните мрежи ви свързва с мобилно търсещите потребители

Възходът на смартфоните и другите мобилни устройства оказва голямо въздействие на ситуацията в социалните мрежи. 78% от активните потребители в Twitter и 41% в LinkedIn ползват тези мрежи през мобилен телефон. Средно на ден през мобилен телефон се публикуват 44К обяви за работа в LinkedIn. Има средно по 1 милиард мобилни преглеждания на видеа в YouTube всеки ден, като това се равнява на 40% от дневния трафик в този сайт. Броят на мобилните потребители на социални мрежи продължава да расте, а потребителите имат достъп до Интернет на множество мобилни устройства с различни размери екрани. Логично е, че дигиталният маркетинг се е насочил към комбиниране на социалните мрежи със SEO.

8. Защото комбинацията от силата на търсачките и социалните мрежи осигурява по-добро популяризиране на вашето съдържание

Търсачките пълзят навсякъде в социалните мрежи и, имайки предвид всички връзки и социални сигнали, които стигат до техните страници, това представлява доста добра възможност да рекламирате съдържанието си извън основния фирмен сайт. Вашето съдържание трябва да бъде висококачествено, за да може целевата ви аудитория наистина да го прочете и да бъде вдъхновена. Не публикувайте нещо просто, защото мислите, че е сладко. Добавете по-голям смисъл в съдържанието и вложете повече енергия в него. Ще бъдете възнаградени със социални сигнали, които ще подсилят рекламата и популярността на бранда ви.

9. Защото комбинацията от силата на търсачките и социалните мрежи доказва самоличността и собствеността ви

Уникалното съдържание и авторството са много важни фактори за класиране в социалното търсене. Дигиталният маркетинг трябва да се стреми да направи съдържанието разпознаваемо и авторско. Можете да научите как да направите това чрез страницата на Google за авторство, но най-важното тук е да планирате създаването на съдържание, съобразявайки се с всичко това.

10. Защото комбинацията от силата на търсачките и социалните мрежи осигурява по-добро клиентско обслужване

77% от анкетираните в проучване на Nielsen и 81% от анкетираните в проучване на Market Force подражават на приятелите си, доверяват се и поддържат взаимоотношения в социалните мрежи. Това е логично, тъй като хората са социални същества, независимо дали са он или офлайн. Това е добра възможност да използвате социалното търсене, за да предоставите страхотно обслужване на клиентите във вашите целеви аудитории, още повече, че 48% от тях използват и търсачките, и социалните мрежи в процеса на вземане на решение за покупка.

Търсещите алгоритми все още са програми, които изискват стойности и показатели, които да бъдат използвани за подредбата на резултатите и това важи и при новото семантично уеб и социално търсене. С човешкия елемент и обвързващите фактори в социалната среда в уеб е логично да се класира даден сайт на базата популярността му сред онлайн потребителите – измерва се количеството и качеството на генерираните социални сигнали.

– Източник: digitalmarketingphilippines.com
Back to top