6 причини да не пренебрегвате линк билдинга през 2014 г.

Днес има безброй начини в света на маркетинга, с които да се подобри присъствието на един бранд в интернет: социлни медии, PPC, маркетинг чрез съдържанието, блогове, имейл маркетинг, оптимизация на ниво сайт и на ниво страница, стратегия за съдържанието, партньорства и т.н.

А изграждането на връзки? Не е ли мъртъв линк билдингът?

Истината е, че ако работите за подобряване на вашето онлайн присъствие през 2014 г., трябва да обърнете голямо внимание и на връзките.

Има шест важни причини за това:

1. Линк билдингът все още е най-добрият начин да подобрите видимостта на сайта при търсене.

2. Линковете не само, че няма да си отидат скоро, но и може да бъдат лакмус за бъдещите сигнали.

3. Изграждането на връзки може да увеличи разпознаваемостта на бранда.

4. Линк билдингът върви естествено ръка за ръка с други онлайн маркетингови активности.

5. Линк билдингът може да помогне за изграждане и приоритизиране на нови връзки.

6. Линковете изпращат позитивни сигнали до Google и могат да помогнат за подобряване на профила.


Нека да разгледаме всяка от тези шест причини по-детайлно.

1. Линк билдингът все още е най-добрият начин да подобрите видимостта на сайта при търсене.

Линковете все още са ядрото на алгоритъма за търсене на Google. Много източници потвърждават това:

  • Проучване на Moz.com по темата.
  • Мат Кътс, ръководител на спам мрежата в Google, направи препратка към „много, много големите ползи по отношение на качеството за резултатите от търсенето“ в това видео:
  • В интервю на Дани Съливан от SMX West 2014, Амит Сингал от Google, казва: „Линковете очевидно са важни сигнали за значимостта на вашето съдържание. Те все още са много ценни.“ (на 6:21 от видеото долу).

(Забележка: Зебележете също, че Амит продължава да твърди, че социалните сигнали още не се използват като фактор в алгоритъма за търсене на Google – следователно те могат само да имат индиректни ползи за видимостта на вашия сайт при търсене. Честно казано, вярваме, че социалните сигнали, като част от SEO, все още предстои да се материализират.

Това не е критика към социалните мрежи и медии – те имат голяма стойност в онлайн маркетинга. Но за търсенето, маркетингът чрез социални медии може да допринесе само за едно нещо, като привличане на връзки например.)

Всички връзки ли са от полза за видимостта при търсене? Разбира се, че не – в 2014 г. сме! Способността на Google да открива неестествени връзки и манипулации е на светлинни години от преди 2 години например! В линк билдинга през 2014 г. не може и дума да става за манипулация. Трябва да добавите някаква стойност, за да убедите другите, че е полезно да направят връзка към вашето съдържание.

Както каза Кътс в интервю с Eric Rnge през 2013 г., изграждането на връзки не е изначално лошо. Но линковете трябва да се ползват само за споделяне на нещо полезно. В противен случай може да има спад поради манипулативни действия.

"Не, не всички изградени връзки са лоши. Философията, кояито винаги сме следвали е, че, ако вие правите нещо завладяващо, ще ви бъде много по-лесно да накарате хората да пишат за него и да го споделят. А толкова много хора действат в обратната посока. Те опитват първо да получат връзки, а след това започват да осигуряват качество, като си мислят, че така ще подобрят резултатите за уебсайта си. Техните цели би трябвало да са да имат наистина фантастичен уебсайт, който хората да обичат, за който да казват на приятелите си и който да споделят. В резултат на това, вашият уебсайт става все по-силен в класирането."

Когато изграждаме релевантни връзки към нещо, което е полезно и ценно, всички печелят.

Линковете остават ядрото на алготитъма на търсене на Google – те са най-силните класиращи сигнали за резултатите в SERP. Изграждането на повече правилни типове връзки е все още най-добрият начин за увеличаване на видимостта при търсене.

2. Линковете не само, че няма да си отидат скоро, но и може да бъдат лакмус за бъдещите сигнали.

Оптимизаторите трябва да са бързо променящи се, гъвкави и развиващи се същества. Голяма част от оптимизацията е базирана на Google, а Google актуализира алгоритмите си за търсене около 600 пъти годишно!

Но е факт, че дори и след последните промени, линковете са още изключително важни за Google. И това едва ли ще се промени. Нека да видим защо:

  • Социалните сигнали, които отдавна се смятат за следващата голяма стъпка, все още не са толкова значими. Google не може да разчита единствено на G+ и на други социални медии, които могат да забранят Google роботите по всяко време.
  • Ползваемостта и потребителското изживяване не могат да бъдат основен сигнал, защото това е поставяне на каруцата пред коня. Сайтовете се нуждаят от определено ниво на трафик, преди тези сигнали да могат да бъдат претеглени и измерени. Дори и тогава, какъв е прагът? Колко данни са достатъчни?
  • Авторският ранг все още не е официална метрика (според Amit Singhal), а авторството не се приема като важна част от SEO. Същото е и с G+.
  • Google тества версия на алгоритъма си за търсене с отстранени връзки, при което е установено, въпреки шума/спама, че връзките са все още са най-значими за качеството на търсенето.

Повече от реалистично е да очакваме, че връзките ще останат фактор. Дори и Google да намери друг силен сигнал, той отново ще е свързан по някакъв начин с тях. Google вече използва над 200 сигнала, но силата на линковете не е заглушена от нито един от тях.

Всъщност, линковете могат да служат като лакмус за други сигнали – и обратното.

3. Изграждането на връзки може да увеличи разпознаваемостта на бранда.

Като много онлайн маркетингови активности, линк билдингът често се отразява на бранда, продукта или представянето на бизнеса пред нова и разнообрази аудитории.

Това беше истина преди Google, важи и днес! Това е причината Google да използва връзки в основата на търсенето – защото естествено създадените връзки са сигнал за доверие от един сайт в друг.

А най-добрите места за изграждане на тези сигнали са релевантни сайтове, обслужващи една и съща или поне подобна общност (таргет група).

Хората се доверяват на връзки.Оптимизаторите и онлайн маркетьорите понякога забравят това – те са свикнали да виждат всеки линк, сайт, туит, споделяне, пост, съобщение и т.н. като форма за маркетинг. Но истината е, че обикновения човек, когато види естествен линк от сигурен източник, прави положителни асоциации с този линк – особено, ако линкът води към друга ценна информация.

Това е същността на линк билдинга: свързва хора с хора – не сайтове, ботове или алгоритми.

Ръчното изграждане на връзки винаги ще бъде за намиране на целеви сайтове и общности, както и за подобряване на собствените сайтове, страници, ресурси или съдържание с цел получаване на линк към тях. Този линк ще увеличи позитивните коментари и разговори, подобрявайки вашия бранд, бизнес и, в крайна сметка, показването на сайта ви пред нови аудитории.

Имайки предвид силата на линковете, всяка онлайн кампания трябва да има поне един отговорник, който може интелигентно да определя и получава естествени връзки и възможности за такива.

4. Линк билдингът върви естествено ръка за ръка с други онлайн маркетингови активности.

Казахме го и ще повторим: линк билдингът не е самостоятелна онлайн маркетингова активност, която се случва във вакуумна среда.

Ако тези думи се отнасят по някакъв начин за вашите онлайн маркетингови активности, значи си правите лоша услуга. Линк билдингът е тежка работа, която изисква опит, убедителност, междуличностни социални умения, както и сподобност за учене и адаптация.

Но дори с всички тези умения, този, който изгражда връзките, не може винаги да успява без свързани активи: нещо, към което си струва да се сложи връзка.

Това могат да бъдат няколко неща:

  • ценно съдържание за потребителите или нишата/индустрията;
  • уникален инструмент или ценен ресурс за клиентите или индустрията;
  • уникална бизнес стойност, която отговаря на основна клиентска нужда;
  • силно бранд представяне в рамките на съответната индустрия;
  • социални сигнали/присъствие
  • силни взаимоотношения в индустрията;
  • новини;
  • др.

Винаги се изисква съдържание, за да се изгради връзка.

Целта на всеки SEO специалист трябва да са естествените връзки, които са задължителни, дори и ако Google не ги възнагради. Тези връзки са ориентирани към потребителите и тяхното мислене, което може реално да доведе до насочване на трафик.

Ако има други онлайн маркетингови активности – в социална медия, маркегинг на съдържанието, изграждане на репутация, конкурси, блог, партньорства и др. – ще има повече възможности за естествени връзки.

Предимство е, че връзката ще спомогне за увеличаване на активността и по другите дейности. Чудесен пример за това е контент маркетинга: вие работите усилено за създаване на ценен контент, но този контент е безполезен, ако не го види вашата целева аудитория. Защо да полагате всички тези усилия за създаване на съдържание, което никой няма да види? Ако сте инвестирали в добър контент, вие се нуждаете от инвестиране и във видимост.

Оптимизаторите са специалисти в това и ще могат да предоставят списък от сайтове за споделяне на ценно съдържание. Освен това, всяка връзка, която те изградят, ще увеличи видимостта на контента в търсенето, което ще увеличи цялостната стойност на вашия маркетинг чрез съдържанието.

Ако вече работите за увеличаване на онлайн видимостта на вашия сайт, но не се консултирате с никого за това как да оптимизирате връзките към сайта си, вие пропилявате капитала, с който разполагате.

5. Линк билдингът може да помогне за изграждане и приоритизиране на нови връзки.

Изграждането на взаимоотношения и изграждането на връзки изобщо не са взаимноизключващи се. Не само, че линковете могат да се отразят на взаимоотношенията, но и взаимоотношенията могат да резултират върху връзките.

Линк билдингът е онлайн маркетингова активност. Добрият оптимизатор е наясно, че изграждането на връзки представя компания, уебсайт или човек и може да означава за стойността на всеки от тях. Защото линковете наистина са знак за доверие и последното нещо, което искате да направите, е да създадете негативно или невярно впечатление у клиента.

Дните на автоматичните линк билдинг активности за далеч в миналото. Живият контакт и комуникацията са от основно значение за всяка линк билдинг кампания, включваща реални хора, които са потенциално заинтересовани от вашите продукти, компания и бизнес ценности.

Най-добрите връзки са взаимно полезните: те добавят стойност към свързаните сайтове, техните аудитории. Както се вижда, това е естествено начало на една връзка.

Ставали сме свидетели на взаимоотношения, формирани върху усилията по линк билдинга. Силното представяне и убедителността са от толкова фундаментално значение за добрия линк билдинг, че опримизаторите трябва да искат да продължат взаимоотношения си, ако това е възможно.

6. Линковете изпращат позитивни сигнали до Google и могат да помогнат за подобряване на профила.

Ако сте се занимавали със SEO от преди появата на Penguin, има много голяма вероятност да сте изграждали и некачествени връзки. Линк билдингът до 2012 г. се въртеше около изграждането на бързи, а не на качествени връзки.

Истината е, че Google тогава нямаше работеща система за различаване на добрите от лошите линкове. Следователно, количеството беше по-добре от качеството.

Мат Кътс препоръчва линковете да са removal/disavow за да не бъдат наказани, особено когато знаете, че имате „много“.

Съгласни сме с този съвет. Ако сте наясно с лошите си препратки, добре е постепенно да ги изчистите. Отстраняването на спам връзките не само ще запази сайта ви от рязък спад в резултатите при търсене, но и ще прати положителни сигнали към Google.

Заключение

Въпреки че линк билдингът се е променил много през последните години, той не е мъртъв! Той продължава да бъде важна част от цялостната онлайн маркетингова стратегия. Ако не инвестирате в линк билдинг, вие може да пропуснете използването на ценен за вас капитал.

– Източник: http://searchengineland.com
Back to top