9 eCommerce грешки, които убиват Вашия онлайн бизнес

Основната цел на Вашия уебсайт за онлайн търговия е да генерира продажби, нали?

В такъв случай, следва да се съсредоточите върху това да направите дизайна на уебсайта си възможно най-лесен за възприемане и използване от потребителя.

Когато продавате продукти онлайн, уебсайтът Ви е нещо повече от онлайн склад, той е първото впечатление, което правите, фактора на доверие, който предоставяте, Вашето място за обслужване на клиенти, всичко в едно. Той е най-ценният Ви служител.

Вашият уебсайт за онлайн търговия не спи и няма работно време. Работи денонощно, представяйки бранда и продуктите Ви на аудиторията… ден и нощ, дори когато се настанявате удобно вечер в леглото, за да си починете.

С две думи - Вашият уебсайт е от огромно значение за бизнеса Ви. Той изисква много анализи, планиране, поддръжка и настройки. Обърнете внимание, проверете и се уверете, че не правите някоя от тези 9 eCommerce грешки. Те са доста често срещани и могат да окажат огромно отрицателно въздействие върху бизнеса Ви.

 

1. Лошо качество на изображението


Най-голямото предимство на пазаруването онлайн е, че не е нужно да излизате от къщата си ... или дори от пижамата си. Подходящо в период на Covid-19 карантина, нали? От друга страна, най-големият недостатък на пазаруването онлайн е, че не можете физически да разгледате продукта преди да го закупите. Поради тази причина, висококачествените снимки на Вашите продукти са абсолютно задължителни!

Хората обичат визуализацията. Обработваме изображения 60 000 пъти по-бързо от текст.

Качествените изображенията продават!

Използвайте това в своя полза на Вашия уебсайт. Осигурете снимки от различен ъгъл, цветови вариации или опции. Ако качите мъничка снимка, не очаквайте хората да се втурнат и да натискат бутона „добави в количка“. Те трябва да могат да увеличават мащаба на снимките и да придобият усещането за физическо разглеждане преди да поръчат.

 

2. Объркващи описания на продуктите


Вашите продуктови страници са основна част от „онлайн пътеката“ на продажбата. Те привличат Вашите клиенти и ги тласкат към покупка. Описанията, комбинирани с висококачествени изображения, позволяват на посетителите на Вашия уеб сайт да “изпробват продукта”, без да се налага дори да го докосват.

 

Няколко полезни съвета:

  • Персонализирайте описанията. Направете ги ангажиращи и информативни.
  • Посочете на клиентите Ви как Вашият продукт ще реши проблемите им и защо е толкова страхотен.

Това не значи да напишете роман за всеки един от тях, но трябва да дадете на потребителите си подробностите, от които се нуждаят, за да направят обмислена и запозната с детайлите покупка.

Ако имате чести връщания на поръчани продукти, препоръчително е да преразгледате описанията на артикулите и да се уверите, че ги описвате точно и ясно. Попитайте член на екипа, колега, член на семейството или приятел за тяхното мнение относно описанията. Понякога всичко, от което се нуждаете, е второ мнение.

 

3. Липса на доверие


Когато продавате продукти онлайн, през повечето време уебсайтът Ви създава единственото впечатление, което правите на клиентите си.

Възможността да се срещнете с клиентите си на живо е много малка. Нямате възможност да им стиснете ръката и да се представите. Нямате шанс да им се усмихнете и да им пожелаете от все сърце „Хубав ден!“.

Трябва да спечелите доверието на потребителите във виртуалния свят. Вашият уебсайт трябва да е чист, привлекателен и да е насочен към Вашата таргет аудитория.

Какво следва да избягвате?

  • Объркващ, остарял уеб дизайн
  • Грешен начин на изразяване, граматични грешки
  • Нискокачествени изображения и визии
  • Объркващо послание и стил на бранда

Доверието и надеждността са два ОГРОМНИ компонента в света на онлайн пазаруването.

Хората купуват неща от хора (бизнеси), на които имат доверие.

 

4. Сложен процес на Check-out


Когато клиент приключи с разглеждането на уебсайта Ви, след като добави продукта (ите), който е избрал в кошницата, преминава по пътя на Check-out-а. Тук се въздържайте от допълнителни ненужни стъпки.

Колкото по-дълъг и объркващ е процесът на Check-out, толкова по-малко са реализациите.

Никой не желае нисък conversion rate, нали?

Не усложнявайте процеса!

Безброй стъпки преди достигане до плащане водят до това, че хората напускат преди да са завършили процеса и реално да са направили поръчката. Сигурни сме, че и Вие сте го правили.

Обърнете внимание на следващите препоръки:

  • Съкратете максимално броя полета за попълване
  • Направете лесен прегледа на текущия продукт за поръчка
  • Изведете на видимо място полето за “промокод”
  • Тествайте бързината на динамичните полета. Пример: извеждане на офиси/градове за доставка. Много често, забавянето в някой от куриерските сървъри, проваля завършването на поръчка.

Бъдете сигурни, че един от най-използваните методи за плащане ще бъде “наложения платеж”.

Често се случва да напуснем сайта, когато стигнем до задължителна регистрация за завършване на поръчката.  

Живеем в натоварен свят и всяка секунда е от значение.

Предлагайте опция „Поръчка като гост“, ако е възможно, така че потребителите, които не искат да създават акаунт, да не са принудени.

Ако все пак държите на регистрацията, интегрирайте възможност за вход/регистрация с Facebook или Google акаунт. Работи!

 

5. Не сте оптимизирани за мобилни устройства


Уверете се, че уебсайтът Ви е оптимизиран за мобилни устройства. В днешното общество повечето потребители пазаруват от телефона си, по време на обедната почивка или докато пътуват към вкъщи.

Наличието на уебсайт, подходящ за мобилни устройства, е толкова важно за преживяването на потребителя, че търсачките като Google наказват уебсайтове, които не са оптимизирани за мобилни устройства. (Това означава, че в резултатите от търсенето уебсайтът на Вашия конкурент, който е оптимизиран за мобилни устройства ще излиза много по-напред от Вашия)

Уверете се, че важните екшън бутони и функционалности от десктоп версията се визуализират успешно и в мобилната версия!

Не сте сигурни дали уебсайтът Ви е оптимизиран за мобилни устройства? Поставете URL адреса си в този безплатен инструмент на Google, за да проверите.

https://search.google.com/test/mobile-friendly

 

6. Твърде трудно навигиране


Прекалено много опции или прекалено неясно описание на категориите са двете най-често срещани грешки в дизайна, по отношение на навигацията. Ако Вашите клиенти не могат да намерят бързо и лесно това, което търсят, те напускат уебсайта. -> Google Doesn't like this!

Кой е най-добрият начин да оптимизирате навигацията си?

Помислете за Вашия таргет потребител. Какво търси той/тя?

Организирайте менюто и опциите си за навигиране така, че да е най-удобно за клиента да достигне до мястото, с възможно НАЙ-малко кликвания.

Друг добър начин за намаляване на неудовлетвореността от намирането на неща в сайта е да добавите лента за търсене. (Това е особено полезно, ако имате много продукти). Позволете на посетителите на уебсайта Ви да търсят това, което искат, за да могат да го намерят лесно и след това да се насочат към Check-out.

Клиентите, които използват опцията за търсене в сайта, за да намерят определен продукт, имат 3 пъти по-добър conversion rate, отколкото клиентите, които не го правят.“ - В. Вакарелски, Magic Creative.

7. Липсва ясен контакт с онлайн магазина/ Обслужване на клиенти


Това, че потребителите купуват онлайн, вместо лице в лице, не означава, че нямат въпроси. Улеснявайте хората да намират решения на своите проблеми при покупка.

Не се нуждаете от цял ​​кол център за обслужване на клиентите си, особено ако сте малък бизнес, но трябва да предлагате на клиента телефонен номер или имейл адрес, за да може той да се свърже с Вас. Електронната поща, която сте посочили следва да се проверява редовно.

Поставянето на подробности за Вашето местоположение също е предимство, което да добавите към Вашия уебсайт. Да, Вие имате онлайн магазин, но понякога клиентите искат да знаят къде се намирате или откъде ще се изпрати поръчката. Тази малка информация може да предостави на клиентите Ви малко повече доверие към Вашия бранд.

Успешна практика е въвеждането на секция често задавани въпроси към продукт.

8. Сайтът зарежда твърде бавно


„Всяка секунда забавяне във времето за зареждане на страницата води до 20% по-малко преглеждания на страници, 30% по-ниско ниво на удовлетвореността на клиентите и 17% загуба при реализации.“ – Magic Creative

Хората напускат уебсайтове, ако отнемат твърде дълго време при зареждане. Потребителите са нетърпеливи, особено когато пазаруват онлайн.

Ако имате голям магазин за онлайн търговия, количеството съдържание и изображения, които браузърът на посетителя Ви трябва да зареди, може да бъде огромно.

  • Уверете се, че уебсайтът Ви се хоства на качествен сървър – За предпочитане е сайта и сървъра да се намират в една държава. Така времето за първия байт до сървъра (TTFB) е най-добро. Пример за качествен български хостинг е ICN.BG
  • Уверете се, че всичките Ви висококачествени изображения са оптимизирани – Ако е необходимо комресирайте размера им. Използвайте съвременни формати като (JPEG XR u WebP) за по-ефективно компресиране.
  • Уверете се, че уеб дизайнът и темата Ви не забавят времето за зареждане допълнително – проверете размера на css и js. Ако е необходимо ги компресирайте.
  • Уверете се, че имате правилна настройка на „plugin“-а за кеширане. – ако нямате такъв, проверете в CPanel-a на хостинг провайдера за налични апликейшъни за оптимизация на скоростта.

Виновниците за бавния уебсайт могат да бъдат безброй.

Ако не сте сигурни в скоростта на уебсайта си, използвайте този безплатен инструмент за измерване на скоростта.

https://gtmetrix.com/


9. Вашите pop-up прозорци не струват


Известно е, че изскачащите прозорци увеличават реализациите, но те често дразнят много потребителите. Ако все пак искате да използвате pop-up прозорци на сайта си, трябва да сте сигурни, че го правите по правилния начин.

Време: Изскачащите прозорци са чудесен начин да получите важна информация за потребителя си, но се уверете, че те не се задействат, още в първия момент, когато потребителят влезе във Вашия уебсайт.

Нищо не е по-лошо от това да влезете в уебсайт за първи път и преди дори да започнете да разглеждате продуктите, да бъдете ударени със „Здравейте, искате 15% отстъпка?“ Искам да кажа, да, искам 15% отстъпка, но дори не знам дали харесвам продуктите все още, г-н Pop-Up, дайте ми поне минута за разглеждане.

Това е точно сякаш сте влезли в магазин и нетърпелив продавач идва при Вас, веднага щом прекрачите прага, питайки дали имате нужда от помощ. „Ами, от къде да знам, нека поне разгледам?!“

Размер на Pop-up прозореца и затваряне:

Колко голям е Вашият изскачащ прозорец? Ако той не е оптимизиран за мобилни устройства и заема твърде голямо място на екрана, може тотално да блокирате потребителя и да го принудите да затвори моментално сайта.

Да имате супер голям изскачащ прозорец без очевидна опция „Изход“ или „Затваряне“ също би могло да бъде пагубно. Погрижете се респонс версията на Pop-up-a да бъде съобразена с мобилните у-ва. Направете опцията за “Затваряне” видима.

 

Заключение:

Независимо дали сте нов в Еcommerce света или искате да актуализирате и оправите текущите си настройки, не забравяйте да избегнете тези грешки! Това може да увеличи драстично броя на хората, които конвертират на Вашия уебсайт!

 

Back to top