Посещенията от Bing и Yahoo са малко, но предлагат по-голяма ангажираност, в сравнение с Google.

Най-голямата стойност на SEO е осигуряването на безплатен трафик към сайта ви. Хубаво е да се види, че търсачките му гласуват доверие и го класират в първите резултати от търсенето по дадена ключова дума.

Нека да видим как стои въпросът с подредбата на резултатите от гледна точка на потребителите, които търсят. Използваната от даден потребител търсачка предлага вашия сайт сред безкрайното множество от резултати. Това обаче може да помогне на търсещия да открие качествени отговори на търсенето си.

Ще Ви представим резултати, които доказват това твърдение. Данните в изследването са събирани в период от 6 месеца – от декември 2013 до май 2014 г. Те показват органичните резултати при търсене при над 300 000 сайта, достигащи аудитория от над 400 милиона уникални посетители на месец.

Дял на посещенията от търсачки

Таблицата тук показва делът на посещенията от търсачки в общия трафик. Общият трафик включва директен трафик, социални препратки, органично търсене, платено търсене и т.н.

Източник на таблицата: https://blog.shareaholic.com/ Източник на таблицата: https://blog.shareaholic.com/

За целите на изследването са подбрани топ 5 търсачки в САЩ – Google, Yahoo, Bing, Ask.com и AOL. Наблюдавани са тенденциите в трафика, който те са изпращали към изданията. Данните не са чак толкова изненадващи. И все пак, нека обобщим:

  • Трафикът от търсене съставлявя около 1/3 от общия трафик към сайтовете.
  • Google е най-големият източник на трафик от 5-те изследвани търсачки – взима дял от 31.04% от трафика.
  • Yahoo, Bing, Ask.com и AOL общо докарват по-малко от 1% от общите посещения в сайтовете през май 2014 г.
  • Само Google изпраща почти 17 пъти повече посещения в сайтовете, отколкото Yahoo, Bing, Ask.com и AOL, взети заедно!
Източник на графиката: https://blog.shareaholic.com/ Източник на графиката: https://blog.shareaholic.com/

По-интересен обаче е фактът, че през май 2014 делът на посещенията от търсачки е намалял в общия трафик, спрямо 6 месеца по-рано. На графиката ясно се вижда спадът на посещенията от Google.

Следващата диаграма изключва данни на Google, които показват спада при другите търсачки.

Източник на графиката: https://blog.shareaholic.com/ Източник на графиката: https://blog.shareaholic.com/

Няма отличник сред търсачките през изследваните 6 месеца, но за сметка на това социалните медии са увеличили значително дела си. Топ 5 на търсачките в САЩ осезаемо усетиха конкуренцията им, след като делът на първите в общото търсене намаля от 32% през декември 2013 г. до 17% през май 2014 г.

Днес търговците използват повече стратегии, с които да разнообразяват своите източници на трафик. Това са добри новини за сайтовете, наказани от алгоритъма на Google – дори и даден сайт да получи наказание в най-използваната търсачка, този сайт ще продължи да получава трафик още доста време, благодарение на другите си източници на трафик. Канали като социалните медии също предлагат много възможности за реклама и увеличаване на аудиторията на бизнесите.

Ангажираност сред влизането в сайта през търсачка

Тъй като SEO все още е водещо при увеличаването на трафика и клиентите ни, редно е да се запитаме „Колко всъщност струва едно посещение от търсачка?“.

За да получи отговор този въпрос, бяха анализирани три ключови показателя – средна продължителност на посещението, брой посетени страници на едно посещение и bounce rate* – за да имаме най-пълна информация коя търсачка води най-ангажирана публика.

Източник на графиката: https://blog.shareaholic.com/ Източник на графиката: https://blog.shareaholic.com/

Горните резултати са обобщение на данните, събрани през същите 6 месеца.

Да обърнем внимание на две основни неща:

Ask.com, Bing и Yahoo имат малко посещения, но предоставят най-голяма ангажираност.

Макар и сайтовете да получават много малко трафик от тези три търсачки, потребителите, които ги харесват като алтернативи на Google, като цяло остават на посетения сайт по-дълго, гледат повече страници при всяко посещение и е по-малко вероятно да напуснат сайта, след като са разгледали само една страница.

Google и AOL предлагат най-ниско качество на посещенията.

Въпреки че Google насочва най-голямо количество посещения към сайтовете, той предлага най-малко ангажирани потребители. Търсещите в Google бързо се отказват от сайтове, които считат за безполезни за решаване на проблема им – отпадането е средно 61.26%. Също така, потребителите на Google разглеждат най-малко на брой страници при едно посещение (2.34 страници средно). Но Google все още се нарежда по-високо от AOL, която засега няма добавена стойност. Бизнесите не се интересуват много от AOL трафика, тъй като американската търсачка изпраща най-малко органични посещенията към сайтовете им, а потребителите прекарват едва по 2 минути на посещение.

* bounce rate на даден сайт е процентът посетители, които напускат сайта, без да разгледат други страници от него, освен тази, в която са влезли първоначално. По-висок bounce rate – по-лошо е за сайта.

Източник: blog.shareaholic.com
Back to top