Google премахва снимките на авторите от резултатите при търсене? Защо и какво означава това?

В края на юни Google обяви нещо потресаващо за SEO сферата – търсачката ще премахне всички снимки на автори, както и Google+ брояча от резултатите при десктоп и мобилното търсене. Бомбата беше пусната от анализатора на промените в Google, касаещи уеб администраторите – Джон Мюлер. Промяната ще обхване всички потребители през следващите няколко дни.

Логичният въпрос за повечето хора е защо Google ще направи това? Следващият въпрос, особено ако сте инвестирали в създаването на Google Authorship, е как това ще се отрази тепърва на програмата за авторство и на „авторските рангове“.

Да се опитаме да отговорим на тези въпроси!

Източник на снимката: http://searchengineland.com Източник на снимката: http://searchengineland.com

Защо Google премахва снимките на авторите при търсене? Позицията на Google.

Нека да започнем с единственото официално изявление, с което разполагаме по този въпрос – поста на John Mueller. В него Мюлер заяви:

Източник на снимката: http://searchengineland.com Източник на снимката: http://searchengineland.com

"Ние вложихме много труд и усилия за изчистването на визуалния изглед на резултатите от търсенето в Google и по-специално за създаването на по-добро мобилно изживяване и по-съвместим дизайн на всички устройства. Като част от това опростихме начина, по който авторството се визуализира в резултатите от мобилното и десктоп търсене, премахвайки профилната снимка и броя на кръговете в Google+."

На първо място трябва да отбележим, че Мюлер определя това като практично решение за потребителите. Това изглежда се вписва с стратегията на Google „мобилнността на първо място“, базирана на очакването, че телефоните неизбежно ще надминат десктоп устройствата като основен начин за достъп до интернет.

Следователно, стратегията за приоритизиране на мобилността е в основата на идеята за уеднаквяване на дизайна за десктоп и мобилни устройства. При търсененето това е много важно, тъй като Google вярва, че мобилните заявки може да надминат десктоп заявките до края на 2014 г.

Можем да предположим, че от Google са тествали да се показват само имената на авторите (без снимка) и това повече се е харесало на потребителите – и при мобилно, и при десктоп търсене. Всъщност, изчезването на два пъти на снимките на авторите от резултатите при търсенето в края на май в продължение на няколко часа, може би не е било бъг, а мащабни тестове на влиянието на промяната, която сега виждаме да се прилага.

Да поговорим и за CTR.

Една от най-големите ползи от авторството е, че то значително допринася за увеличаване на CTR-а за резултатите със снимка на авторите в търсенето.

Изследвания за проследяване на погледа показват, че очите на хората са били привлечени към резултати със снимка, дори когато тези резултати са надолу в страницата с резултатите при търсене. Нормално е да заключим, че тези резултати има по-голяма вероятност да получат кликване. Твърди се, че резултатите със снимки на авторите са получили увеличение на CTR от 30% до 150%!

Затова е изненадващо твърдението на Джон Мюлер, че опитите им са показали повече кликове върху по-изчистения (без снимки) дизайн. Защо Мюлер ще каже нещо толкова противоречиво на наблюденията на SEO общността? Ето няколко възможни обяснения:

  • Мюлер говори за обобщени данни за всички Authorship резултати при всички търсения. На това ниво от данни е възможно вместо покачване на CTR-а, както е при тестовете, да се наблюдава спад.
  • Забележете, че Мюлер не казва, че промените в CTR-а са в резултат от премахването на снимките на авторите. Той всъщност прави сравнение между новия „по-малко претрупан дизайн“ и „предишния дизайн“.
  • Друго обяснение е, че Мюлер приема обобщено данните за CTR при десктоп и мобилно търсене. Можем да предположим, че резултатите за CTR при резултати със снимките на авторите са може би доста по-ниски при мобилното търсене. Ако се отчиташе само десктоп търсенето, тогава резултатите щяха да бъдат доста по-различни.

След обявяването на промяната, в коментар в своя Google+ профил, Mueller отново потвърждава, че тя се прави заради клиентите. Той е написал:

… това е наистина само за потребителския изглед при търсене. Ние непрекъснато работим, за да направим Google търсенето по-добро, направихме 890 актуализации само за 2013 година. Решихме, че новият дизайн работи по-добре, особено на мобилните телефони.

Може би не трябва, да изключваме и други фактори в играта. Промяната засяга много неща, а не само потребителското изживяване в Google. Възможно е това да е знак, че Google е готова да придвижи концепцията за авторитета на авторството към следващата фаза. Нека прегледаме накратко историята на Google Authorship.

В началото Authorship беше достъпно за всеки. Поканата беше отворена: ако създавате съдържание и имате Google+ профил, Google Ви кани да се свържете с Authorship. Но в увода на това видео:

тогавашният шеф на проекта Othar Hannson заяви, че крайната цел на Authorship е да се разграничат най-добрите автори по дадена тема, за да бъдат с приоритет при търсенето.

През първите две години беше доста лесно да се използва концепцията Authorship, която показва съдържанието ви на автори. От Google обаче винаги са твърдяли, че това не е автоматично, а резултатите са подбрани така, че да са „полезни за потребителя“. Така че, дори и тогава, имаше селективност, въпреки че критерият изглеждаше доста слаб.

Видяхме първото голямо сито в авторството при търсенето през декември 2013, когато Google започна да реже Authorship резултатите, показващи се в търсенето. Тогава много от по-малко известните автори видяха как съдържанието им изчезва. Втора класа авторство?

Това беше сигнал, че в Google е започнал процес за повишаване качеството на авторството.

С последните промени Google сякаш казва: „Благодаря за играта на всички. Сега ще възнаградим победителите.“. Може би за Google това са авторите, които са доказали себе си – за да бъде наистина първокласно авторското съдържание.

Какво означава това за бъдещето на Google Authorship?

На първо място правим уточнението, че тази промяна не значи смърт за проекта на Google за изграждане на авторски авторитет чрез налагане в резултатите при търсене висококачествени автори.

Създателите на съдържание могат да продължат да изграждат връзки между профилите си в Google+ и авторското си съдържание навсякъде в интернет.

Квалифицираните автори все още ще бъдат посочвани като автори на съдържание в резултатите при търсене в Google, дори и снимката и Google+ кръгът им вече да не се показват. Предполагаме, че Google ще продължи да следи за всички такива автори, които могат да предложат качествено съдържание и да влязат в списъка на добрите.

В началото на юни на конференцията SMX в Сиатъл на Matt Cutts беше зададен въпрос за ранга на авторите. Тогава той отговори, че продължава да е ЗА концепцията и че ще се радва разработването ѝ от Google да продължи.

Ето защо вярваме, че нещо с толкова предимства като Google Authorship ще продължи да се развива и да отдава заслуженото на авторите.

* CTR (click-through rate) е понятие за измерване на контекстната реклама, измерване на прекликванията. Посочва се в % и показва какъв % от хората са видели и кликнали на дадена реклама. Плаща се на клик, а не а показване.

Източник: searchengineland.com
Back to top