Очаквани тенденции в онлайн търговията през 2020

Още сме в началото на 2020 г., а вече станахме свидетели на радикални промени в електронната търговия.

Потребителите на мобилни устройства се увеличават с всеки изминал ден. В резултат на това персонализирането на продуктите набира темпо, а конкуренцията е по-висока от всякога.

Тук ще намерите топ 5 тренда в онлайн търговията, които според нас ще бъдат актуални през 2020 г., а може би и след това.

1. Онлайн търговия чрез AR (Добавена реалност) и VR (Виртуална реалност)

Това вече звучи вълнуващо! Очаква се общият брой потребители на AR и VR да достигне близо 200 милиона до 2020 г.

Много компании започват да използват новите технологии, за да създадат нови уникални изживявания на клиентите.

AR и VR ще навлязат в онлайн търговията и ще бъдат приветствани с нетърпение  от онлайн търговците и с голям интерес от клиентите.

Вече клиентите ще могат да получат 3D изглед на продукта, който искат да закупят. По този начин те ще могат да проверят дали определени мебели ще се поберат в пространството или не, дали дрехите ще пасват на тяхната фигура, дали продуктите отговарят на очакванията им.

Артикули ще могат да бъдат сравнявани по между си в реално време.

Приложението на новата технология в тази ниша е огромно, ако се използва по правилния начин. Това ще създаде революция в пазаруването на клиентите и начина, по който електронната търговия функционира.

2. Ръст в онлайн покупките чрез мобилни устройства


Вече станахме свидетели как трафика от мобилни устройства измести този от десктоп (настолни компютри). Днес той представлява повече от половината от целия уеб трафик и расте.

Въпреки това, изненадващо, онлайн купувачите все още често предпочитат настолните компютри пред мобилни устройства, за да пазаруват. Една от основните причини за тази тенденция е „лошото преживяване“ при пазаруване чрез смартфон. Често се срещат сайтове, които не са оптимизирани за мобилни устройства.

Въпреки това, търговците се движат към по-добра оптимизация и все повече се стремят да създават по-добро преживяване за онлайн потребителите, които пазаруват в метрото или по време на обедната си почивка.

3. Бъдещето е в абонаментните услуги

Абонаментните услуги доказаха, че могат да бъдат полезни както за клиентите, така и за фирмите. Вземете за пример Amazon и Amazon Prime.

Те предлагат гъвкавост на потребителите и производителите, а това рефлектира в повече продажби за бизнеса. През 2019 г. приходите от услугите, базирани на абонаменти, възлизат на над 157 млрд. долара. Очаква се те да нараснат на над 201 милиарда долара до 2020 г.

Освен услуги, продукти също могат да се продават на база абонамент. Вземете за пример „The Dollar Shave Club“, които генерираха 615 милиона долара само за пет години, от продажби на самобръсначки на база абонамент.

4. Персонализирано преживяване при пазаруване

Персонализирания shopping experience (преживяване при пазаруване) все повече навлиза в онлайн търговията. Това ще се забележи през следващата година.

Маркетингът в социалните мрежи, ремаркетингът и имейл маркетингът са част от персонализираното преживяване при пазаруване. Когато показваме на клиента продукт или услуга, от която той се интересува, резултатите са значително по-добри.

Създайте персонализиран experience като проследявате навиците на сърфиране на клиентите, както и като събирате данни от предишното им пазаруване.

Например, Amazon винаги препоръчва продукти, подобни на тези, които клиентите са купували преди. През 2020г. предстои да видим повече от този тип маркетиране.

Бизнесът с онлайн търговия ще започне да обръща все повече внимание на клиента, като прогнозира интереса му.Всяка платформа ще действа различно за различните клиенти.

5. Ръст в персонализирането на продукти

С напредването на технологията персонализирането на продуктите стана по-достъпно и по-лесно.

Днес потребителите искат персонализирани продукти за всичко - от подаръци до обувки, а също и за аксесоари за грим и мебели.

Този тип продукти създават усещане за собственост на клиентите, защото те сами ги създават.

Освен това добавя стойност към артикулите. Затова клиентите най-вероятно ще плащат повече, в замяна на продукт, създаден специално за тях.

 

Интересни статистики за онлайн търговията, които да вземем предвид през 2020 г.

Интересни статистики за онлайн търговията, които да вземем предвид през 2020 г.

  1. В света има повече от 3,48 милиарда потребители на социалните мрежи. Това е приблизително 42% от световното население и 80% от Интернет потребителите. Ако инвестирате в дигитален маркетинг, това означава, че вашата аудитория вероятно използва някоя от социални мрежи (Global Digital Report)
  2. 90% от брандовете използват социалните мрежи за повишаване на информираността за бранда (Hootsuite)
  3. 55% от хората купуват продукти онлайн, след като ги открият в социалните мрежи (Kleiner Perkins)
  4. Ангажираността в Instagram победи тази във Facebook със средна степен на ангажираност от 1,73% за публикация на бранд (Sprout Social)
  5. Резултатите от проучване, в което са участвали 46 000 купувачи, показват, че 73% използват няколко канала, за да пазаруват (Social Media Today)
  6. 82% от интернет трафика ще идва от видео до 2022 г. (Cisco)
  7. 70% от потребителите казват, че са споделили видео на определен бранд (Impact)
  8. Сегментираните имейл кампании могат да доведат 760% увеличение на приходите (Campaign Monitor)
  9. Потребителите са 2 пъти по-склонни да се регистрират в имейл списъка на бранд, след като са били облъчени с реклама на същия този бранд във Facebook (Forrester)
  10. 40% от онлайн покупките се извършват чрез мобилни устройства (отчет на Google Analytics)
  11. 70% от мобилните търсения водят до действие или покупка в рамките на един час (iAcquire)
  12. Средно 53% от имейлите се отварят на мобилни устройства (Campaign Monitor)
  13. 39% от купувачите са били повлияни от определено търсене (Search Engine Journal)
  14. Потребителите харчат 47% повече, когато получат персонализирано изживяване (e-commerce Platforms)
  15. Очаква се да бъдат изразходвани 77 милиарда долара за видео-реклами през тази година, без да се включват социалните мрежи (Gartner)
  16. Прогнозира се, че рекламата чрез мобилни устройства ще представлява 30,5% от глобалните разходи за реклама през 2020 г., спрямо 19,2% през 2017 г. (Zenith’s Advertising Expenditure Forecasts)
  17. В световен мащаб се прогнозира, че разходите за реклама чрез мобилни устройства ще достигнат 247,4 милиарда долара през 2020 г. (Statista)
  18. 61% от мобилните потребители е малко вероятно да се върнат към уебсайт, до който не са имали достъп, а 40% от тези потребители са отишли ​​на уебсайт на конкурент (McKinsey and Company)

Очаквани тенденции в онлайн търговия през 2020 г.

  1. Предпочитанията на потребителите относно онлайн търговията ще задействат иновациите в търговията на дребно.
  2. Чат ботовете ще станат задължителни в магазините за онлайн търговия.
  3. Ще има скок в директните продажби чрез съобщения.
  4. Интелигентните гласови асистенти и друг тип системи за лични асистенти ще повлияят дълбоко на търсенето в онлайн търговия.
  5. Дигиталните алгоритми и Изкуственият интелект (AI) ще направят онлайн търговията по-лесна за онлайн потребителите.
  6. Мобилните плащания ще се увеличат значително.
  7. Някои брандове могат да се обединят, с цел завземане на по-голям пазарен дял.
  8. Ще се забележи ръст в моделите за онлайн търговия, базирани на абонамент.
  9. В бъдеще ще има все по-голям дял на персонализираните продукти.
Back to top