Предварителни PPC стратегии за промотиране на нов продукт

PPC-рекламите се доказаха като евтин, бърз и лесен начин за тестване на пазари, продукти и услуги, оферти и цени, позициониране. Бизнесите определено ги предпочитат!

Подгответе си блестяща лендинг страница и започвайте да прилагате PPC-рекламирането!

Всъщност, не! Не е това пътят. Истината е, че е добре да направите проучване, да помислите добре, преди да започнете да рекламирате с плащане на клик в Google или във Facebook.

Има зависимост – не можете да направите PPC-проучване без продукт, както не можете да направите продукт без проучване на пазара. Е, може, но шансовете ви за провал ще са значително повече.

Нека да започнем с това, какво би трябвало да знаем след предварителното проучване. Според Sharon Livingston от The Livingston Group, първата стъпка е да се определи на кои клиенти би бил най-полезен – функционално и емоционално – вашият продукт.

Първа стъпка: Идентифицирайте потенциалните пазарни сегменти

Не можете да анализирате пазарен сегмент преди да сте го дефинирали. Примерни дефиниции: жените ще бъдат по-заинтересовани от мъжете, хората в големите градове ще имат по-голям интерес от хората в малките градове, продуктът е по-подходящ за семейства с деца, отколкото за необвързани или за двойки без деца и т.н.

Тези предположения може да са верни, но може и да не са, затова е по-добре да не разчитаме 100% на тях. Но все пак с тях се поставя началото, преди да преминем към…

Втора стъпка: Разберете как да се достигне до тези пазарни сегменти

Един пазарен сегмент е полезен за вас и фирмата ви, само ако можете да го покриете сигурно и на изгодна цена.

Facebook Graph Search е един от най-полезните инструменти в момента. Kevin Milani, собственик на фирма Digital Marketing, използва Graph Search, за да разбере и сравни дали продуктите и услугите, които предлага, предизвикват интерес у потенциалните клиенти.

С Facebook Graph Search може да се търси за интереси, групи, други харесвани страници, посетени места, филми и музика и телевизионни предавания, посетени ресторанти и много други неща.

Можем да видим например, че жените на възраст над 25 години, които харесват Whole Foods Market, се интересуват и от йога, религия и медитация. Това може да изглежда очевидно за всеки, който някога е купувал салата например, но има и други по-малко очевидни интереси на същата страница, като „Исус Христос“, „гушкане“, „джапанки“ и „туризъм“.

С цялата тази информация можете да започнете да изграждате профила на целевата си група. Колкото повече можете да разберете за нуждите и емоциите на хората, толова по-точно и сигурно можете да общувате с тях и да отговаряте на техните очаквания.

Трета стъпка: Завладейте целевия си пазар с Facebook реклами

Можете да насочвате Facebook рекламите си на база на информацията, която сте получили чрез Facebook Graph Search.

Хората, които сте определили като „подходящи“ потенциални клиенти на вашия продукт или услуга, може да поканите във вашата фирмена фейсбук страница посредством Facebook PPC реклама. На страницата си може да обясните най-общо или пък изключително подробно това, което предлагате – трябва да тествате, и да тествате, и да текствате…

Може също да помолите вашите „facebook фенове“ да разпространят страницата ви. Може да им поискате и мнението за фирмата и/или продуктите ви под формата на кратко интервю, срещу което да получат ваучер или парично възнаграждение.

След първите няколко интервюта от дадена рекламна кампания, ще можете да разберете дали сте заложили на правилните критерии или трябва да правите подобрения.

В случай, че искате да се възползвате от PPC реклама, може да опитаме заедно – Facebook Ads или Google AdWords.

Back to top