Предстои Армагедон за сайтовете без мобилна версия.

Само след няколко дни, на 21.04.2015 г., ще се случи нещо колкото логично, толкова и очаквано. На тази дата търсачката Google, която господства сред търсачките в България, отново ще направи промени в алгоритъма си за търсене, за да го съобрази с мобилната употреба на интернет.

От доста години интернет се употребява засилено не само на десктоп устройства, но и на мобилни – смартфони и таблети. Google ще съобрази резултатите при търсене точно с това.

Какво точно предстои?

Сайтовете с мобилна версия и/или респонсив дизайн (този, който се променя според размера на екрана на устройството, на което се отваря) ще бъдат с предимство в SERP-а. Оптимизираните за мобилни устройства сайтове ще получават по-висока оценка от Google и ще се класират по-нагоре от техните конкуренти, които нямат такава оптимизация.

Тези бизнеси, които са се съобразили с начина на индексиране в мобилната мрежа, ще се класират вече по-добре и при търсене на настолен компютър и лаптоп.

Промяната е наречена на английски език

Mobilegeddon = мобилен Армагедон,

който, както казахме, ще започне на 21 април и ще засегне търсенето на всички езици и във всички точки на планетата. И не бива да го пренебрегвате, ако искате да развивате успешен онлайн маркетинг.

Много от ъпдейтите на Google досега бяха свързани с леки промени с малко влияние върху подредбата при търсене (search ranking). Новият mobile-friendly алгоритъм обаче ще има по-голям ефект върху резултатите дори от Panda или Penguin. Тази информация идва от Зайнеб Айт Бахаджи, член на екипа Webmaster Trends на Google.

Още не е ясно колко голям ще е въпросният ефект, но се предполага (според думите на Бахаджи), че голямата част от неоптимизираните за мобилното търсене сайтове ще паднат много надолу в SERP*.

Как да се подготвите?

Ако вече сте се погрижили сайтът ви да има и мобилен дизайн, няма за какво да се притеснявате. Само направете една бърза проверка като следвате тези стъпки:

  • Уверете се, че мобилната версия на сайта ви е активна и функционира правилно. Респонсив дизайните са най-добрият вариант, но търсачката няма предпочитания, стига да осигурите комфорта на потребителите при мобилно ползване на сайта ви.
  • Проверете всички страници на сайта сиот личния ви смартфон и таблет. Как се вижда? Има ли проблем с навигацията, визузлизирането, подредбата на елементите или всичко е наред? Това, че началната страница на сайта е с мобилна версия, не означава, че целият сайт има такава.
  • Възползвайте се от безплатните инструменти на Google – Google Webmaster Tools и Mobile Friendly Test. С тях можете да видите дали мобилната версия на сайта ви работи добре. Google Webmaster Tools предлага Mobile Usability Report, т.е. доклад за мобилната употреба на сайта. С него ще разберете как търсачката вижда сайта ви, открива ли грешки и несъответствия в него, които ще трябва да отстраните. Mobile Friendly Test проверява дали сайтът ви отговаря на досегашните изисквания, като следва определен списък за проверка. Може би този списък ще се промени след 21 април – все още няма информация за това.

  • Ако сте във втората група бизнеси, на които им предстои тепърва да се погрижат за мобилното си присъствие, вижте…

    …как можем да ви помогнем?

    Много от нашите клиенти (почти всички) имат мобилни версии на сайтовете си. Те са заложени в онлайн маркетинговата им стратегия от самото начало, за да са спокойни за позициите си при търсене в Google в момента.

    Разгледайте сайтовете на Famoso Line Bulgaria, Arco Real Estate ElektronikaBG, Infinity Dental & Beauty Clinic от своя смартфон. Какво мислите?

    Ако досега сте отлагали или избягвали оптимизирането на сайта си за мобилни устройства, вече е време за промени. Мобилното търсене ще стане важен фактор до дни и компаниите, които работят за мобилните потребители на сайтовете им, ще спечелят голяма видимост в Google.

    Не губете време,
    в което вашите конкуренти ще се изкачват в резултатите от търсенето в Google,
    а се свържете с нас за безплатна консултация и професионално съдействие!

    – *SERP = Search Engine Results Page
Back to top