Magic Creative

+359 877 065 466

Как да изберете подходящ инфлуенсър за Вашия бранд?

Как да изберете подходящ инфлуенсър за Вашия бранд?

Инфлуенсърите играят неразделна роля в маркетинг стратегията на всеки голям бранд. 

Заедно с всички усилия за привличане на потребители органично, които трябва да бъдат полагани, инвестирането в инфлуенсър, с цел промотиране на бранда, често се оказва невероятно ефективно.

Но в същото време изборът на грешен инфлуенсър може да се окаже скъпо-струваща грешка.

Подготвили сме Ви най-важните съображения, които трябва да направите преди да изберете инфлуенсър за Вашия бизнес.

1. Изберете най-релевантния за Вашия бранд

Напоследък инфлуенсърите никнат като гъби и броят им нараства драстично. Всеки един от тях обаче е подходящ за различна аудитория.

За да изберете най-добрия инфлуенсър, който да промотира на пазара Вашата марка, Вашите продукти и послания, е  важно да се ориентирате към този, който има достъп до Вашата таргет аудитория.

Вие познавате таргет аудиторията си, нали? Това е съществен аспект от цялостната Ви стратегия.

Направете обстойно проучване, разгледайте добре социалните канали на инфлуенсъра преди да предприемете действие. Каква е неговата аудитория? Какви хора го следват, какви послания им дава той? Съвпадат ли те с Вашите?

Например, ако търсите инфлуенсъри в нишата „мода и туризъм“, разбира се, трябва да разгледате някои от най-популярните блогове за мода и пътуване, както и акаунти в Instagram.

Лесно може да се ориентирате като направите търсене в Google и Instagram.

И нека повторим най-важното! Преди да се свържете с тях, трябва да проучите добре тяхното съдържание и какво правят, за да гарантирате, че те са подходящи за Вашия бранд.

2. Изследвайте растежа на последователите и развитието на акаунта

Най-общо казано, в света на влиянието на социалните медии има два различни типа инфлуенсъри: макро-инфлуенсъри и микро-инфлуенсъри. Както подсказва името, едните са с повече последователи, а другите с по-малък брой такива.

Например, известните личности спадат към групата на макро-инфлуенсърите, тъй като те вече имат свои фенове, които са придобили чрез техните изяви и работата си.

Микро-инфлуенсърите са известни предимно в социалните мрежи, там е техният свят и поприще.

В световен мащаб към макро групата спадат тези с повече от 100 000 последователи. На територията на България обаче, считаме за макро тези с над 10 000 последователи, а останалите са микро-инфлуенсъри.

Има и трета група инфлуенсъри – мега инфлуенсърите. Към нея спадат тези с над 5 милиона последователи. Тази група представлява по-малко от 1% от всички инфлуенсъри.

Интересно: Често микро-инфлуенсърите са много по-ефективни при промотирането на бранд или продукт. Въпреки че ги следват по-малко хора, това им дава и много предимства. Те често контактуват с феновете си, успяват да изградят лична и много по-здрава връзка с тях. Последователите пък им имат повече доверие. С нарастване на акаунта тази възможност постепенно се изгубва, както и доверието към инфлуенсъра.

3. Проверете нивото на ангажираност (Engagement rate)

Да приемем, че вече сте набелязали Вашия желан инфлуенсър, тъй като има много последователи и е абсолютно подходящ за Вашата таргет аудитория.

Работата е свършена? Съвсем не. Следващата стъпка е много важна. Трябва да проучите малко по-задълбочено и да анализирате данните от профилите му в социалните мрежи, които в днешно време са доста лесно достъпни.

Да вземем например Instagram, който е огнище на инфлуенсъри и е една от най-ефективните платформи за маркетинг на множество брандове (но внимавайте, таргет аудиторията Ви използва ли Instagram?). Лесно можете да направите проучване относно процентите на ангажираност в профила на инфлуенсъра. За целта вземете предвид публикациите и по-точно харесванията и коментарите под тях.

Инструментите за анализ на Instagram Ви позволяват да проверите средното ниво на взаимодействие с публикация – средният брой харесвания и коментари на постове, публикувани от определен инфлуенсър.

Разбира се, можете да получите тези данни и за собственият си профил, като можете да ги използвате, за да подобрите стратегията си.

След като сме получили процентите, как да разберем дали нивото на ангажираност е добро?

По-долу е стандартно ръководство, така че можете да сравните резултатите:

По-малко от 1% = ниска степен на ангажираност

Между 1% и 3,5% = средна/добра степен на ангажираност

Между 3,5% и 6% = висока степен на ангажираност

Над 6% = много висока степен на ангажираност

Тоест, ако процентът на ангажираност в Instagram е между 1% и 3%, то той като цяло е добър. Ако степента на ангажираност е по-висока от 3%, това е знак, че аудиторията на инфлуенсъра е много ангажирана със съдържанието му. Ако обаче резултатът е под 1%, това означава, че аудиторията като цяло не е много ангажирана със съдържанието и този инфлуенсър не би Ви донесъл желания резултат.

За да проверите нивото на ангажираност може да използвате линка по-долу.

https://phlanx.com/engagement-calculator

И още един важен съвет от нас!

Разбира се, ще бъдете привлечени от инфлуенсъра, който получава най-голям брой интеракции на пост, но трябва да вземете предвид и темата на постовете с по-голям engagement rate. Ако откриете, че инфлуенсърът получава много взаимодействия с публикации, свързани с теми, които отговарят на Вашия бранд и посланията му, значи сте на прав път. Ако обаче не е така, може би това не е Вашия победител.

4. Проверете честотата на публикуване

За съжаление, метриките, които току-що разгледахме, не Ви показват колко често Вашият инфлуенсър публикува, а това е от огромно значение.

Всичко се свежда до проста математика. Инфлуенсър, който получава средно 2000 взаимодействия с публикация, но който публикува само веднъж седмично, не получава толкова много взаимодействия за седмица, колкото този, който получава 1000 взаимодействия на публикация, но публикува всеки ден. Логично, нали?

Също така (и това е нещо, което се отнася и за Вашия подход за публикуване), не препоръчваме да работите с инфлуенсър, който публикува спонтанно и непредвидимо. При инфлуенсърите, които имат стабилен и последователен поток от постове, през равни интервали от време, се наблюдава много по-голям растеж по отношение на последователи и ангажираност.

5. Проучете добре съдържанието

Стратегията на публикуване, която трябва да приложите и за Вашия вътрешен маркетинг подход, е тази, която включва разнообразно съдържание.

При избора на инфлуенсър, анализа на съдържанието на профила е задължителен!

Можете да направите ръчна проверка, като разгледате обстойно акаунта и видите със собствените си очи дали има разнообразие в публикациите му или да използвате инструмент, който да Ви покаже кои са най-харесваните постове.

Това е важно по две причини. На първо място, интересните публикации поддържат аудиторията ангажирана, а еднотипното съдържание скоро става повтарящо се и води до загуба на интерес.

Второ, както посочихме по-горе, важно е да помислите какъв вид съдържание работи най-ефективно с Вашия бранд и продукт.

Изучете добре съдържанието като включите органичните и спонсорираните публикации. Само така, ще можете да разберете пълния потенциал на инфлуенсъра. Например, той може да получава добър engagement rate на органичните публикации, но тези в сътрудничество с брандове да не са толкова успешни.

6. Вземете предвид хаштаговете

Направете проучване, за да видите кой използва Вашите хaштагове и може да бъдете приятно изненадани, там може да намерите инфлуенсъри.

Инфлуенсър, който проявява реален интерес към Вашата марка, винаги е за предпочитане, разбира се, защото ще има истински ентусиазъм към продуктите и мисията на бранда.

Също така, използвайте търсене на хаштагове, свързани с Вашата ниша и продукт. Това ще Ви помогне да разберете кои инфлуенсъри редовно публикуват съдържание в тази област.

Съвет: Избягвайте така наречените “Viral key words” или ключови думи, които са твърде общи и събират милиони публикации (при тях постовете се изгубват за секунди в потока от публикации). Използвайте по-креативни и конкретни хаштаг търсения, които ще Ви помогнат да се впуснете в реалния интерес към нишата.

7. Вземете предвид Instagram stories

Определено трябва да помислите дали инфлуенсъра, който сте избрали, активно използва функцията Instagram Stories, налична в приложението.

Както знаете, сторито улавя видеосъдържание в слайдшоу формат и това съдържание е достъпно само за 24 часа.

Както самото им име подсказва, този тип постове са чудесен начин за разказване на истории, които автоматично се появяват на върха на фийда. Ако инфлуенсърът поства стори често и има добър подход към последователите си, той създава по-голяма автентичност на съдържанието в акаунта си. А автентичността е много важна, защото колкото повече доверие има аудиторията му, толкова по-склонна е тя да закупи продукт, който рекламира.

Заключение

Да, наистина преди да изберете инфлуенсър трябва да помислите за много неща – вероятно много повече, отколкото сте си представяли преди да прочетете статията.

Но добрата новина е, че знанието е сила. Колкото повече знания имате за Вашата таргет аудитория, както и за данните, които можете да извлечете от социалните мрежи на инфлуенсърите, толкова по-информирани и потенциално по-успешни решения ще вземете.

Използвайте наличната информация, за да направите най-добрия избор за бранда си и не се заслепявайте от броя на последователите – както доказахме, той не е най-важен и често лъже.

И разбира се, ако всичко това Ви се струва твърде сложно и имате куп въпроси, не се притеснявайте да се свържете с нас, ние с удоволствие ще се заемем!